Grupa:
Inwestycje.pl Waluty.com Kantory.pl Investing.pl Fundusze24.pl TwojeFinanse.pl Forum-Prawne.pl Sfera-Finansow.pl
oferty biznesowe   giełda samochodowa   oferty pracy   english version

Czasy na świecie:

Nowy Jork (USA) 21:07:57 -6h
Tokio (Japonia) 11:07:57 +8h
Sydney (Australia) 12:07:57 +9h
Londyn (Anglia) 02:07:57 -1h
kursy walut | Waluty.com.pl

Artykuł

Menu artykułu

Treść artykułu

"Nowoczesny znaczy online" czyli porady prawne z Facebooka

24.09.2014 08:20 środa

Prawnicy, jak większość grup zawodowych dzisiaj, muszą szukać coraz to nowych sposobów, aby za pomocą nowoczesnych kanałów komunikacji odnaleźć sposób na dotarcie do swoich klientów. Właśnie dlatego trudno obecnie znaleźć kancelarię, która nie posiadałaby własnej strony internetowej. To niezbędne minimum, które większość firm prawniczych stara się w miarę możliwości rozszerzać na przykład o świadczenie porad prawnych online.

Najnowszym trendem jest również wzmożona aktywność adwokatów i radców prawnych na portalach społecznościowych, takich jak Facebook. Co bardziej ambitni prowadzą również własne blogi, na których analizują trudne przypadki, dyskutują na temat nietypowych kazusów, a także opisują prawnicza codzienność.

Najsilniejszym argumentem za korzystaniem z mediów społecznościowych jest możliwość dotarcia za ich pomocą do bardzo dużej ilości osób, nawet tych, którzy w danej chwili być może porady prawnika nie potrzebują, czy nawet nie szukają. Dzięki pojawieniu się wzmianki o danej kancelarii na ich „wallu” istnieje szansa, że jej nazwę zapamiętają i w razie potrzeby właśnie do niej zwrócą się z prośbą o pomoc.

Inna korzyść z obecności w mediach społecznościowych wiąże się z ocieplaniem wizerunku. Firmy prawnicze nie są zwykle kojarzone z sytuacjami przyjemnymi. Wizyta u prawnika wiąże się raczej z dużym stresem i potencjalnymi nieprzyjemnościami. Eksperci uważają, że dyskomfort związany z obcowaniem z przedstawicielami litery prawa będzie mniejszy, jeśli najpierw, krok po kroku zapoznamy się z tym co robią z pomocą ciekawych opisów, anegdot, a nawet „śmiesznych” obrazków, publikowanych od czasu do czasu na profilach kancelarii.

„Nie mamy wyjścia, musimy być tam gdzie nasi potencjalni klienci” - twierdzi  prawniczka z kancelarii Adwokatgb. Jej zdaniem Facebook niczym nie różni się od innych kanałów informacyjnych. Obserwując profile wybranych kancelarii można uzyskać rzetelne i sprawdzone informacje na temat nowelizacji przepisów i zmian w kodeksach. Niewątpliwym plusem publikacji na Facebooku i podobnych portalach jest czas – informacja rozchodzi się wirusowo, aby po kilku minutach dotrzeć nawet do kilku tysięcy osób.

Od niedawna swój profil na Facebooku ma również Naczelna Rada Adwokacka. Jego administratorzy uważają, że za pomocą „Fejsa” będą w stanie dotrzeć do młodszych członków palestry. „Jest to kanał komunikacji, który taktujemy na równi z naszymi stronami internetowymi. Ma on tę niewątpliwą zaletę, że pozwala na wymianę opinii w formie komentarzy. To z kolei jest dla nas nieocenionym źródłem informacji i pomysłów na nowe działania” – twierdzi rzecznik NRA.

Facebook to również medium za pomocą którego kilka kancelarii świadczy porady prawne. Będąc online można zwrócić się za pomocą okienka czatu o poradę. Ciekawe czy w stronę mediów społecznościowych zwrócą się kiedyś sądy. W tym przypadku to jednak sędziowie mogliby wykorzystać potencjał internautów i wątpliwe kwestie poddawać pod głosowanie za pomocą „lajków”.

 

adwokatgb.pl








Inne artykuły z tego działu: Inne artykuły: