Grupa:
Inwestycje.pl Waluty.com Kantory.pl Investing.pl Fundusze24.pl TwojeFinanse.pl Forum-Prawne.pl
oferty biznesowe   giełda samochodowa   oferty pracy   english version

Czasy na świecie:

Nowy Jork (USA) 18:26:12 -6h
Tokio (Japonia) 08:26:12 +8h
Sydney (Australia) 09:26:12 +9h
Londyn (Anglia) 23:26:12 -1h
kursy walut | Waluty.com.pl

Artykuł

Menu artykułu

Treść artykułu

Złoty środek w relacjach z Klientem, "Przyjaciele Klienta", 8-10 grudnia 2008

13.10.2008 12:01 poniedziałek
W Polsce zjawisko churn jest najwyższe w skali UE. Środowiska biznesowe coraz wyraźniej dostrzegają potrzebę nowego podejścia do budowania relacji z Klientami. Odpowiedzią ma być konferencja „Przyjaciele Klienta”,  zaplanowana na 8-9-10 grudnia w Warszawie. W projekt zaangażowane są m.in.: Polskie Centrum Marketingowe, Microsoft Dynamics, DELL, AXA oraz Wydział Zarządzania Politechniki Łódzkiej.


Trochę życia…
Często w codziennych relacjach interpersonalnych popadamy w rutynę
. W ciągłym biegu zapominamy o tym jak ważne są dla nas dobre kontakty nawet z kimś bliskim. Nie bójmy się użyć tego słowa – każdy z nas mniej lub bardziej jest w pewnym stopniu egoistą. Nawyki z życia osobistego przekładają się na płaszczyznę zawodową oraz biznesową. W pogoni za pozyskaniem nowego Klienta wychodzimy niczym jaskiniowcy na polowanie, a po drodze gubimy jego potrzeby.


Badania…
Polskie Centrum Marketingowe przeprowadziło w grudniu ubiegłego roku badania, które pokazały, że dla 44% decydentów marketingowych najważniejsze jest… pozyskanie nowych Klientów. Niestety tylko 11%  respondentów za najistotniejszą kwestię uważa budowanie relacji z obecnymi Klientami. Wyniki te z kolei mają bezpośrednie przełożenie na zjawisko churn  (zjawisko migracji klientów). Jak wynika z indeksu Migracji Klientów Polacy zajmują 1 miejsce w UE w rankingu nielojalności, a dynamika ta ma tendencję rosnącą. Najlepszym przykładem jest fakt, iż w okresie 6 miesięcy, aż 26% Klientów zmieniło Bank. Ponadto brak systemu zarządzania Klientami kosztuje firmy w Polsce 2,5 mld euro rocznie.

Teoria, a praktyka…

Mając świadomość skali problemu wydaje nam się, że znamy już „przeciwnika” i jego słabe strony. Jednak pomimo wiedzy na temat prawidłowych relacji z Klientami ich budowanie funkcjonuje, ale w teorii. Obecnie marketerzy zaczynają dostrzegać potrzebę wydłużenia cyklu „życia Klienta”, zwiększenia jego wartość. Coraz częstszym problemem, na który zaczyna zwracać się uwagę jest nie pozyskanie ale długotrwałe utrzymanie odbiorcy w oparciu o dobre relacje. Ideałem byłaby naturalna lojalność Klientów przy jednoczesnej optymalizacji działań marketingowo-sprzedażowych. Niezależnie od źródła przyczyn zjawiska churn należy zadać sobie pytanie na ile nasze wyobrażenie budowania relacji z Klientem pokrywa się z jego rzeczywistymi potrzebami.

Idea…
W odpowiedzi na zaistniała sytuację powstał projekt, którego inauguracją będzie konferencja „Przyjaciele Klienta”. „Wraz z postępem prac nad programem i dołączaniem do Rady Programowej kolejnych ekspertów, konferencja uprzednio zaplanowana jako część planu promocyjnego seminariów rozrosła się do samodzielnego, wielkiego wydarzenia, a ranga problemu spowodowała że zaczęliśmy myśleć o stworzeniu trwałej platformy wymiany doświadczeń z tego obszaru, która przekroczy ramy funkcji szkoleniowych.”- mówi Prezes Jan Załęcki, inicjator projektu.

Konferencja „Przyjaciele Klienta”
podzielona jest na 3-dniowy cykl spotkań skierowany do środowisk managerskich. Podczas jednodniowego, niezwykle intensywnego programu zaprezentowane zostaną ciekawe studia przypadku, wyniki badań i inspirujące stanowiska przedstawione przez największe polskie autorytety i prelegentów z zagranicy. Natomiast uzupełnieniem konferencji będą dwa praktyczne seminaria prowadzone przez wyjątkowych gości. 8 grudnia, jeden z największych autorytetów w dziedzinie marketingu, profesor Uniwersytetu St. Joseph w Filadelfii, Michael R. Solomon poprowadzi seminarium zatytułowane „Why We Buy:  Understanding Consumers to Guide Marketing Strategy and Building Relationship”. Na 10 grudnia zaproszony został Shaun Smith, który pokaże, jak kształtować doświadczenia klientów, aby stali się ambasadorami marki.  Oba seminaria, jak i cała konferencja będą symultanicznie tłumaczone na język polski.

Celem całego przedsięwzięcia zrzeszenie osób, firm i organizacji, którym zależy na wysokich standardach obsługi klienta. Misją, która przyświeca twórcom projektu jest hasło „Zadowolenie Klienta jest naszym kompasem. Bez tego, sukces firmy nie jest możliwy”.

„Projekt „Przyjaciele Klienta”
ma stać się zarodkiem społeczności, której zależy na budowaniu długotrwałych relacji z klientami, poprzez budowę platformy wymiany doświadczeń (spotkania, konferencje, seminaria)” – mówi Agnieszka Szmidt, odpowiedzialna za PR projektu. Ambicją inicjatorów jest również stworzenie kodeksu dobrych praktyk z zakresu obsługi klienta, promowanie i nagradzanie wybitnych osiągnięć w obsłudze klienta oraz wsparcie członków społeczności w budowaniu dobrych relacji.

Zapraszamy!











Inne artykuły z tego działu: Inne artykuły: